Η πτήση ΜΗ370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών υποτίθεται ότι ήταν ένα ταξίδι ρουτίνας: Μια επαναληπτική πτήση από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, με 239 επιβάτες και πλήρωμα στο αεροσκάφος. Αλλά λίγο μετά την απογείωση, μια ήρεμη νύχτα του 2014, το MH370 εξαφανίστηκε για πάντα από τις οθόνες των ραντάρ.
Η συγκλονιστική εξαφάνιση ενός εμπορικού αεροσκάφους έγινε πρωτοσέλιδο, προκάλεσε ταραχές, βύθισε τους συγγενείς των επιβατών σε έναν εφιάλτη και προκάλεσε μια παγκόσμια αναζήτηση για απαντήσεις που δεν ήρθαν ποτέ.
Ο 27χρονος δόκιμος πιλότος Φαρούκ Χαμίντ κάνει την τελευταία του πτήση υπό επιτήρηση. Στο πλευρό του, ο 53χρονος Ζαχαρί Αχμάντ Σαχ, ένας από τους πιο έμπειρους πιλότους της εταιρείας. Στη δουλειά, οι περισσότεροι τον φωνάζουν με το μικρό του, «Ζαχαρί».
Οι περισσότεροι επιβάτες της μοιραίας πτήσεις είναι από την Κίνα, 38 ήταν Μαλαισιανοί και οι υπόλοιποι κατάγονταν από Ινδονησία, Αυστραλία, Ινδία, Γαλλία, ΗΠΑ, Ιράν, Ουκρανία, Καναδά, Νέα Ζηλανδία, Ρωσία Ολλανδία και Ταϊβάν. Ανάμεσά τους στη λίστα των επιβατών υπάρχουν και δέκα παιδιά.
Στη 1:08 της 8ης Μαρτίου του 2014 η πτήση ΜΗ370 διασχίζει τη νοητή τεθλασμένη γραμμή της μαλαισιανής ακτογραμμής και πετά πάνω από τη Νότια Θάλασσα της Κίνας, με κατεύθυνση το Βιετνάμ.
Έντεκα λεπτά αργότερα, το αεροπλάνο πλησιάζει στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ και ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στην Κουάλα Λουμπούρ τους καληνυχτίζει: «MH370m, επικοινωνείτε με Χο Τσι Μιν 120,9. Καληνύχτα». Ο Ζαχαρί τους απαντά «Καληνύχτα. MH370».
Δεν ξαναδιαβάζει την συχνότητα επικοινωνίας, όπως προβλέπει το πρωτόκολλο. Οι πιλότοι δεν επικοινώνησαν ποτέ με το Χο Τσι Μιν, ούτε απάντησαν στις κρούσεις που ακολούθησαν από το έδαφος για ασύρματη επικοινωνία.
Το Κέντρο Αεροπορικού Συντονισμού Διάσωσης δεν ενημερώνεται εντός 60 λεπτών όπως προβλέπεται. Στις 2:30 π.μ. ακόμα δεν γνωρίζουν τίποτα. Ακόμα τέσσερις ώρες περνούν, πριν ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός «άμεσης» ανταπόκρισης, στις 6:32 π.μ. Τέτοια ώρα το αεροπλάνο θα έπρεπε να προσγειώνεται στο Πεκίνο αλλά είναι άφαντο.
Λίγες ημέρες αργότερα, η ανάλυση των δεδομένων από το βασικό ραντάρ, σε συνδυασμό με στοιχεία από τα δεδομένα των μυστικών υπηρεσιών της Μαλαισίας, αποκαλύπτουν πως μόλις η πτήση MH370 εξαφανίστηκε από το δευτερεύον ραντάρ, έκανε μία απότομη στροφή προς τα νοτιοδυτικά, πέταξε πάνω από την χερσόνησο του Malay και γύρω από τη νήσο Penang. Από εκεί, διατήρησε βορειοδυτική κατεύθυνση προς την θάλασσα Ανταμάν, στον ινδικό ωκεανό, μέχρι που ξέφυγε από την εμβέλεια των ραντάρ.
Ντοκιμαντέρ για την πτήση μυστήριο MH370 έρχεται στο Netflix
Εννέα χρόνια μετά, ανήμερα της εξαφάνισης της πτήσης MH370 έρχεται ένα λεπτομερές ντοκιμαντέρ.
Αυτή η συναρπαστική σειρά ντοκιμαντέρ από το RAW, που εκτυλίσσεται σε επτά χώρες, χρησιμοποιεί ισχυρά αρχεία για να ανασυνθέσει τη νύχτα της εξαφάνισης, δίνοντας στους θεατές την ευκαιρία να εξερευνήσουν τρεις από τις πιο αμφιλεγόμενες θεωρίες για την εξαφάνιση του αεροπλάνου.
Το ντοκιμαντέρ του Netflix, περιλαμβάνει επίσης συνεντεύξεις με μέλη της οικογένειας, επιστήμονες, δημοσιογράφους και τους απλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που, μετά από εννέα χρόνια, αρνούνται να εγκαταλείψουν την ελπίδα για μια εξήγηση.
Είναι μια ιστορία γεμάτη συνωμοσίες και λαγότρυπες, σκιώδεις φιγούρες και επίσημη σιωπή – αλλά πάνω απ’ όλα, είναι μια ευκαιρία να κρατήσουμε ζωντανή τη μνήμη εκείνων που χάθηκαν σε ένα από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια της εποχής μας και να συνεχίσουμε να πιέζουμε για απαντήσεις.
Δείτε το τρέιλερ του νέου ντοκιμαντέρ:
Η τελευταία θεωρία για την τύχη της πτήσης MH370
Μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη σχετικά με τις τελευταίες στιγμές της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών ισχυρίζεται ότι έλυσε έναν «γρίφο με τρία μέρη».
Η πτήση, η οποία εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014, πιστεύεται ότι συνετρίβη στον ωκεανό, σκοτώνοντας και τους 227 επιβάτες της. Ένας συνταξιούχος επιστήμονας ισχυρίστηκε ότι έλυσε τον γρίφο που σχετίζεται με την τελευταία θέση ανάπαυσης του αεροπλάνου σε «μια βαθιά τρύπα περίπου 1.500 χιλιόμετρα δυτικά του Περθ», στη Δυτική Αυστραλία.
Ο Βίνσεντ Λιν, πρώην ερευνητής στο Ινστιτούτο Θαλάσσιων και Ανταρκτικών Σπουδών (IMAS) του Πανεπιστημίου της Τασμανίας, αποκάλυψε την τελευταία του θεωρία για την τελική κάθοδο του αεροπλάνου. Ισχυρίζεται ότι έχει εντοπίσει μια τρύπα βάθους 6000 μέτρων κάτω από το σημείο όπου προσγειώθηκε το αεροπλάνο, στην οποία έχουν «χαθεί» τα συντρίμμια του.
Στο τελευταίο έγγραφό του, ο ερευνητής δήλωσε ότι ένας προσομοιωτής πτήσης του Boeing 777-200LR μεγάλου βεληνεκούς δείχνει μια τροχιά που προσομοιάζει με την «επίσημη τροχιά κατά μήκος του στενού της Μάλακα», αλλά αποκλίνει σημαντικά από αυτήν.
Ωστόσο, δηλώνει ότι οι ερευνητές δεν μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν την ακρίβεια του προσομοιωτή ως προς το ίχνος, από το οποίο θα μπορούσαν να προκύψουν σημαντικές πληροφορίες, που όπως υποστηρίζει ταιριάζουν με τη δική του θεωρία.