Το Renault Group και η CEA ενώνουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους στον τομέα των ενσωματωμένων ηλεκτρονικών μονάδων παροχής ρεύματος, Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι μηχανικοί να σχεδιάζουν ηλεκτρικά οχήματα, στο πίσω μέρος του μυαλού τους είχαν κάτι παραπάνω από αυτοκίνητα μετακίνησης.
Η ηλεκτρική πλατφόρμα δημιουργούσε μια μοναδική ευκαιρία τα οχήματα να αποκτήσουν περισσότερες λειτουργίες και ουσιαστικά να μετατραπούν σε ένα μεγάλο γκάτζετ στα χέρια του σύγχρονου οδηγού. Ένας λοιπόν τομέας που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ασχολούνται ιδιαίτερα είναι η φιλοσοφία V2G (Vehicle-To-Grid).
Η συγκεκριμένη φιλοσοφία έχει να κάνει με την επέκταση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου το οποίο μπορεί να γίνει πυλώνας του ηλεκτρικού δικτύου, υιοθετώντας μια τεχνολογία αμφίδρομης μεταφοράς ισχύος. Η Renault είναι μια από τις εταιρείες που εξελίσσουν συνεχώς νέα συστήματα φόρτισης και πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός νέου ενσωματωμένου αμφίδρομου φορτιστή.
Ο στόχος της Renault
Στόχος φυσικά είναι τα οχήματα της Renault να μεταφέρουν μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία τους, για να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία του δικτύου και να αντισταθμίσουν τη διαλειμματική φύση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Πάνω σε αυτή την τεχνολογία εργάζονται ήδη η CEA (Γαλλική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας), που είναι σημαντικός συνεργάτης της Renault.
Οι δύο φορείς έχουν αναπτύξει από κοινού μια νέα τεχνολογία ηλεκτρονικού μετατροπέα ισχύος που ενσωματώνεται απευθείας στον φορτιστή του αυτοκινήτου. Πρόκειται για το αποτέλεσμα τριών χρόνων έρευνας και το προϊόν 11 κοινών ευρεσιτεχνιών, που αποτελείται από πρωτοποριακά υλικά και έχει συμπαγείς διαστάσεις.
Το αποτέλεσμα είναι ο περιορισμός κατά 30% των απωλειών ενέργειας, η βελτίωση του χρόνου φόρτισης του οχήματος, αλλά και η μακροζωία της μπαταρίας. Η νέα αρχιτεκτονική σχεδίασης του μετατροπέα ισχύος προσφέρει δυνατότητα φόρτισης έως και 22 kW σε τριφασική λειτουργία.