Παραμένει το πρόβλημα στην Κακιά Σκάλα, καθώς μετά την κατολίσθηση που σημειώθηκε στο σημείο η κυκλοφορία διεξάγεται απο μία λωρίδα.
Στον ΑΝΤ1 μίλησε το πρωί του Σαββάτου ο Καθηγητής Γεωλογίας του ΕΚΠΑ, Ευθύμιος Λέκκας, αναφορικά με την κατολίσθηση βράχων στην Εθνική Οδό Κορίνθου-Αθηνών, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.
Όπως είπε ο κ. Λέκκας, «το πρόβλημα στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας υπάρχει επί χιλιάδες χρόνια. Οφείλεται στην ποιότητα των πετρωμάτων και τις συνθήκες, που οδηγούν σε αυξημένο κατολισθητικό κίνδυνο, ο οποίος αυξάνεται όταν έχουμε μια κακοκαιρία, έναν σεισμό ή σε ακραία περίπτωση ακόμη και όταν περνάει από κάτω ένα φορτηγό».
«Η λύση για την Κακιά Σκάλα»
«Η λύση είναι τα τεχνικά έργα, όπως οι φράχτες εγκλωβισμού, τα σύρματα που συγκρατούν τους βράχους όταν αποκολλιούνται, για να μην πέφτουν στον δρόμο. Αυτοί οι φράχτες παγίδευσης αστόχησαν στην συγκεκριμένη περίπτωση και δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν τους βράχους των 20.000 κυβικών μέτρων», παρατήρησε ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ.
Ο κ. Λέκκας τόνισε πως «απαιτείται τακτικός έλεγχος και επιθεώρηση στα έργα και στους φράχτες παγίδευσης».
Λέκκας για σεισμούς στην Ευβοια
Ερωτηθείς σχετικά με τους σεισμούς στην Εύβοια, υπό και την ιδιότητα του Προέδρου του ΟΑΣΠ, ο Ευθύμης Λέκκας είπε ότι «κατά πάσα πιθανότητα ο κίνδυνος έχει περάσει, το φαινόμενο είναι σε αποδρομή».
Εκτίμησε πάντως ότι «μπορεί να έχουμε δονήσεις το επόμενο διάστημα που όμως δεν πρόκειται να προκαλέσουν κανένα πρόβλημα στους κατοίκους».
Εξηγήσεις ζητά ο εισαγγελέας από την Ολυμπία Οδό για την κατολίσθηση στην Κακιά Σκάλα
Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Αντ. Ελευθεριάνος διέταξε έρευνα για τις συνθήκες υπό τις οποίες έκλεισε ο αυτοκινητόδρομος στην Εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου.
Σύμφωνα με το Law And Order, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής θα διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της επικίνδυνης παρέμβασης στην οδική συγκοινωνία.
Ειδικότερα, θα ελεγχθεί, μεταξύ άλλων, γιατί το ανάχωμα που είχε κατασκευαστεί αποδείχτηκε ανεπαρκές, αν είχε κατασκευαστεί με ατέλειες από την αρχή καθώς κι αν υπήρχε υποχρέωση αυτό να συντηρείται.
Την Κυριακή θα δοθεί μια ακόμη λωρίδα στην Αθηνών – Κορίνθου
Νωρίτερα έγινε γνωστό πως την Κυριακή (4/12) θα δοθεί στην κυκλοφορία η μεσαία λωρίδα στην Εθνική Αθηνών – Κορίνθου και πριν τις γιορτές αναμένεται να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία είπε στην ΕΡΤ, ο Παναγιώτης Παπανικόλας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού.
Μόνο η δεξιά λωρίδα δόθηκε χθες το βράδυ στην κυκλοφορία στην Αθηνών – Κορίνθου στην περιοχή της Κινέττας όπου υπάρχει το πρόβλημα με την πτώση των βράχων. Ουρές χιλιομέτρων σχηματιστήκαν το πρωί στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου, μετά από την εκτροπή κυκλοφορίας, εξαιτίας κατολίσθησης βράχων στο ύψος των Μεγάρων.
Συνεργεία της Ολυμπίας οδού τοποθέτησαν πρόχειρα τσιμεντένια διαζώματα ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία η μία απ’ τις δύο λωρίδες. Ωστόσο, αντιλαμβάνεστε πως με αυτό τον τρόπο οι καθυστερήσεις στο σημείο θα είναι σημαντικές και το Σαββατοκύριακο.
Ο βράχος έπεσε από 100 μέτρα ψηλά οπότε έγινε ένα ξεσκαρτάρισμα από όλα τα χαλαρά υλικά. «Ο μεγαλύτερος βράχος ήταν της τάξεως των 30 κυβικών, που αποσπάστηκε από το τμήμα του πρανούς, σε απόσταση περίπου 70 μέτρων, κατρακυλώντας και κάνοντας αναπηδήσεις, δεν ήταν δυνατόν να συγκρατηθεί από τις “βραχοπαγίδες”» υποστήριξε ο Καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής & Εφαρμοσμένης Γεωλογίας, Ευθύμης Λέκκας.