Black Friday, Black Friday, Black Friday…
Γράφει ο Κυριάκος Κορωναίος
Αυτό είναι το «μήνυμα» που εκπέμπεται σε διαφημίσεις καναλιών, ιστοσελίδων και περιοδικών τον τελευταίο μήνα, σε μια προσπάθεια να πειστούν και οι πιο… δύσπιστοι για να «προλάβουν» τις μεγάλες «προσφορές» που κυκλοφορούν στην αγορά.
Μπορεί τον Νοέμβριο του 2015, οι περισσότεροι εξ ημών, να ακούσαμε για μια «Μαύρη Παρασκευή» και να κοιταζόμασταν σαν να κατέβηκαν εξωγηίνοι, ωστόσο επτά χρόνια μετά ακόμα και ο πιο καλομαθημένος -στις αγορές- Έλληνας έχει αναπτύξει μια υποτυπώδη κριτική ικανότητα.
Αν αφήσουμε στην άκρη, λοιπόν, το γεγονός ότι η Black Friday έχει μετατραπεί σε Black Week και σε λίγα χρόνια θα γίνει Black Month, είναι τουλάχιστον κουτό να πιστεύουμε ότι αύριο Παρασκευή (25/11) θα ξεχυθούμε στα μαγαζιά ή θα ψωνίσουμε ηλεκτρονικά και θα βρούμε τις ευκαιρίες της ζωής μας.
Χωρίς να μπορώ να κατανοήσω τον λόγο που τα μεγάλα πολυκαταστήματα παίζουν τόσο πολύ με τη νοημοσύνη του αγοραστικού κοινού, είναι πλέον πασιφανές ότι η Black Friday στην Ελλάδα έχει μετατραπεί σε μια μεγάλη αρπαχτή με ψεύτικες προσφορές, τιμές ανεβασμένες στον… Θεό που ως δια μαγείας αλλάζουν μέσα σε λίγες ώρες και όλα αυτά τα ωραία!
Τη στιγμή που μερικά μαγαζιά βάζουν απλά τιμές Skroutz στα προϊόντα τους και τα πασάρουν σαν την «έκπτωση της χρονιάς», ο κουρασμένος από την ακρίβεια Έλληνας έχει ξεσπαθώσει και -επιτέλους- δεν τρώει «κουτόχορτο».
Τις προηγούμενες ημέρες το ελληνικό Twitter γέμισε με «προσφορές» που αποδείκνυαν τη γύμνια της Black Friday στην Ελλάδα. Και; Τι έγινε θα πει κανείς; Απολύτως τίποτα.
Όσο οι επιχειρηματικοί κολοσσοί δίνουν εκατομμύρια για διαφήμιση και δεν υπάρχει κανένας ελεγκτικός μηχανισμός για να ταράξει στα πρόστιμα τους υπεύθυνους, ο καταναλωτής θα είναι απροστάτευτος και χαμένος για ακόμη μία φορά!