Ο αριθμός των παιδιών, ηλικίας 6 και 7 ετών, που δεν γνωρίζουν ούτε να διαβάζουν ούτε να γράφουν αυξήθηκε στην Βραζιλία κατά 66% την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, κατά τη διάρκεια της οποίας τα σχολεία παρέμειναν κλειστά για πολλούς μήνες, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε σήμερα μια μη κυβερνητική οργάνωση.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που συγκέντρωσε η οργάνωση Todos Pela Educação (Όλοι για την Εκπαίδευση), το 40,8% των μαθητών αυτής της ηλικιακής ομάδας, που είναι καθοριστική για τον αλφαβητισμό, παρέμεινε αναλφάβητο το 2021.
"A tragédia na alfabetização não pode ficar invisível. É fundamental que esse tema ganhe a devida prioridade na agenda dos nossos governantes”, diz @gabrielbcor à @CNNBrasil: https://t.co/QjPJm0BVzq
É difícil, mas não impossível! O estudo está disponível em nosso site.— Todos Pela Educação (@TodosEducacao) February 8, 2022
Πρόκειται για το χειρότερο ποσοστό από το 2012, με ένα σύνολο 2,4 εκατομμυρίων παιδιών σε αυτήν την κατάσταση τον περασμένο χρόνο, έναντι 1,4 εκατομμυρίου το 2019.
Ανησυχητικά τα δεδομένα
Η ΜΚΟ χαρακτήρισε αυτά τα δεδομένα «ανησυχητικά» και προειδοποίησε για τους κινδύνους μιας μαζικής πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου στη μεγαλύτερη χώρα της Λατινικής Αμερικής.
«Έχουμε επειγόντως ανάγκη από συνεκτικές πολιτικές για να επιτρέψουμε σε αυτά τα παιδιά να μάθουν στοιχειώδη γραφή και ανάγνωση και να συνεχίσουν το σχολείο», δήλωσε ο Γκαμπριέλ Κορέα, αρμόδιος δημοσίων πολιτικών για την Todos Pela Educaçao.
«Μια τέτοια οπισθοδρόμηση είναι απαράδεκτη», συμπλήρωσε.
Το κλείσιμο των σχολείων στη Βραζιλία διεύρυνε τις ανισότητες, καθώς ένας μεγάλος αριθμός φτωχών παιδιών δεν μπορούσε να παρακολουθήσει τα διαδικτυακά μαθήματα, εξαιτίας της έλλειψης πρόσβασης σε ποιοτικό ίντερνετ στο σπίτι.
Σε μια χώρα με βαθιές ανισότητες που συνδέονται με το χρώμα του δέρματος, η έκθεση της ΜΚΟ καταδεικνύει ότι σχεδόν το 50% των μαύρων παιδιών ηλικίας 6 και 7 ετών (47%) δεν γνωρίζει ούτε να διαβάζει ούτε να γράφει έναντι 35% για τα λευκά παιδιά.