09:37
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
09:37
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

O Δακτύλιος επιστρέφει τον Οκτώβριο με αλλαγές – Τι προβλέπει το σχέδιο

Ταμπέλα για τον Δακτύλιο / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ταμπέλα για τον Δακτύλιο / Φωτογραφία: Eurokinissi

16.09.2022
16:07
Τελευταία ενημέρωση: 16/09/2022 • 19:40
Επανέρχεται από τον Οκτώβριο ο «Δακτύλιος της Αθήνας»

Ο «Δακτύλιος της Αθήνας» επανέρχεται με αλλαγές από τον Οκτώβριο, με το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να διορθώνει και ένα σημαντικό λάθος που είχε γίνει πέρσι.

Ο «Δακτύλιος της Αθήνας», ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ έως και τον Ιούλιο του 2023, ενώ οι αλλαγές θα αφορούν κυρίως τους ιδιοκτήτες οχημάτων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, από τότε δηλαδή που ξεκίνησε ο νέος τρόπος υπολογισμού των μέσων εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα.

Τι προβλέπει το σχέδιο για τον Δακτύλιο

Ειδικότερα, σύμφωνα με «Τα Νέα» το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει την ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο των οχημάτων με εκπομπές έως και 145 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο, υπό την προϋπόθεση ότι η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους εκδόθηκε μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.

Με τον τρόπο αυτό θα διορθωθεί ένα σημαντικό λάθος που είχε γίνει πέρυσι, καθώς οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως και τον Δεκέμβριο του 2020 κινούνταν ελεύθερα στον Δακτύλιο, ενώ τα ίδια ακριβώς οχήματα που οι άδειες κυκλοφορίας τους είχαν εκδοθεί λίγες ημέρες αργότερα, κινούνταν στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών!

Μάλιστα, στο Δακτύλιο θα εισέρχονται πλέον όλα τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου-Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP).

Επίσης, ελεύθερα θα κινούνται καθημερινά στο Δακτύλιο και όλα τα παλαιότερα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6,  εφόσον εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./CO2 το χιλιόμετρο, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα φυσικού αερίου εκ κατασκευής και τα οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.

Υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών θα κινούνται όλα τα υπόλοιπα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 120 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο, ενώ σε κανένα όχημα δεν θα επιβάλλεται καθολική απαγόρευση της κίνησης στο κέντρο.

Κανονικά θα κυκλοφορούν στο Δακτύλιο και τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων της Αθήνας που η κατοικία τους βρίσκεται εντός των ορίων του Δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται σε προκαθορισμένες ζώνες, αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το Δακτύλιο).

Ελεύθερα θα κινούνται τα ταξί και τα ελαφρά φορτηγά τροφοδοσίας, ενώ αντίθετα θα υπάρξει και νέα δραστική περικοπή στις ισχύουσες εξαιρέσεις συνολικά κατά 50%.

Οι παραβάτες των περιοριστικών μέτρων, θα τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση