23:11
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
23:11
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Ζέττα Μακρή στο «S»: «Πρώτο κουδούνι με καινοτομίες για ένα αναβαθμισμένο σχολικό περιβάλλον»

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή / Φωτογραφία: Eurokinissi

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή / Φωτογραφία: Eurokinissi

10.09.2022
09:03
Τελευταία ενημέρωση: 10/09/2022 • 18:53
Η Ζέττα Μακρή μιλά αποκλειστικά στην Ειρήνη Μπέλλα και στο «S»

Όλα όσα νέα θα ισχύσουν  τη φετινή σχολική χρονιά  που αρχίζει τη Δευτέρα για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  εξηγεί η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή, στη συνέντευξή της στο Thestandard.gr.

Επίσης διαβεβαιώνει ότι παρ’ όλες τις δυσκολίες που αναμένονται το φετινό χειμώνα δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τη θέρμανση στις σχολικές αίθουσες καθώς έχουν προγραμματιστεί και έκτακτα κονδύλια για τη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών ενόψει των αυξημένων  αναγκών του προσεχούς χειμώνα.

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή
Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τα σχολεία ανοίγουν τη Δευτέρα. Τι έχει αλλάξει σε αυτή τη νέα σχολική χρονιά;

«Να ξεκινήσουμε με ευχές για την έναρξη του σχολικού έτους, για μια δημιουργική και εποικοδομητική χρονιά για μαθητές και εκπαιδευτικούς!

Τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου, με το πρώτο κουδούνι θα σημάνει η αρχή μιας νέας εμπειρίας στο ελληνικό σχολείο με σημαντικές καινοτομίες, που σε συνδυασμό με τις μεταρρυθμίσεις, που εφαρμόζονται, ήδη, από πέρυσι, υποδέχονται την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα σε ένα σύγχρονο και αναβαθμισμένο σχολικό και μαθησιακό περιβάλλον.

Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με, συνολικά, 25.000 μόνιμους διορισμούς μέσα σε δυο χρόνια. Μια μεγάλη κατάκτηση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, μια δίκαιη και αυτονόητη επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό του κλάδου των εκπαιδευτικών, ένα απαραίτητο βήμα προς την εύρυθμη λειτουργία του ελληνικού δημόσιου σχολείου.

Μεγάλη αλλαγή και η επέκταση του προγράμματος στα ολοήμερα τμήματα, που εφαρμόζεται, αρχικά, στα μισά των ήδη λειτουργούντων ολοήμερων τμημάτων της χώρας, δηλαδή σε περίπου 5.000 τμήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια.

Μαθητές στον προαύλιο χώρο του σχολείου - σχολεία
Μαθητές στον προαύλιο χώρο του σχολείου / Φωτογραφία: Eurokinissi

Το διευρυμένο πρόγραμμα, όπως είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, θα ολοκληρώνεται στις 5:30 το απόγευμα, αντί στις 4 μ.μ., φέρνοντας πιο κοντά το σχολικό ωράριο με το ωράριο των εργαζόμενων γονέων διευκολύνοντας τον συνδυασμό των γονεϊκών και των επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Ενώ, στο πλαίσιο του ολοήμερου θα γίνεται και η μελέτη, ώστε οι μαθητές, επιστρέφοντας στο σπίτι, να έχουν ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και ποιοτικές δραστηριότητες με την οικογένεια.

Αναβαθμίζουμε ποιοτικά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, επενδύουμε στον εμπλουτισμό της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, εισάγουμε περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά, εξοπλίζουμε με ψηφιακά εργαλεία τις σχολικές αίθουσες , όπως διαδραστικούς πίνακες και σετ ρομποτικής.

Από τις καινοτομίες της νέας σχολικής χρονιάς και οι εκπαιδευτικοί όμιλοι με αντικείμενα όπως, μεταξύ άλλων, αθλητισμός, εικαστικές τέχνες, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική.

Μαθητές επιστρέφουν στο σχολείο - σχολεία
Μαθητές επιστρέφουν στο σχολείο / Φωτογραφία: Eurokinissi

Επιπλέον, οι σχολικές μονάδες αποκτούν παιδαγωγικό σύμβουλο – μέντορα, ο οποίος καλείται να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στο σχολείο εκπαιδευτικό στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού του έργου ενώ εισάγουμε και το θεσμό του ενδοσχολικού συντονιστή, που θα συντονίζει και θα υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Ενώ, η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2023, το αναλυτικό πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, τις ημερομηνίες διεξαγωγής της κλήρωσης για την εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και των εξετάσεων για τα Πρότυπα, καθώς και άλλα ορόσημα του σχολικού έτους, όπως την έναρξη και τη λήξη τριμήνων και τετραμήνων, τις εγγραφές σε ΔΙΕΚ».

Η ενεργειακή κρίση ταλανίζει όλη την Ευρώπη και ο Πούτιν κλείνει την στρόφιγγα. Έχετε πάρει τα μέτρα για να υπάρχει θέρμανση στα σχολεία;

«Ζούμε μια πρωτοφανή κατάσταση με την ενεργειακή κρίση να είναι ένα δυναμικό φαινόμενο που προβληματίζει όλη την Ευρώπη.

Συνέπεια της ιστορικής αυτής δυσμενούς συγκυρίας είναι και η αύξηση στα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.

Ωστόσο, το υπουργείο Εσωτερικών τροφοδοτεί, διαρκώς, τις Σχολικές Επιτροπές με κονδύλια για να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες και η πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι το ΥΠΕΣ έχει προγραμματίσει και έκτακτα κονδύλια για τη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών ενόψει των αυξημένων  αναγκών του προσεχούς χειμώνα.

Έγιναν προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών το καλοκαίρι. Ωστόσο ακόμη τα κενά είναι πολλά, όπως φαίνεται από τις προσλήψεις χιλιάδων αναπληρωτών και φέτος. Δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών και το επόμενο καλοκαίρι; Ποιο είναι το σχέδιο του;

«Προτεραιότητά μας είναι να εξαλείψουμε χρόνιες παθογένειες στην δημόσια εκπαίδευση, όπως αυτή που αναφέρετε με τα κενά στα σχολεία και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα με τους 25.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση που πραγματοποιήσαμε σε μια διετία, ενώ για 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε ένας.

Για εμάς, στόχος είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να αναπληρώνουν σε μία έκτακτη συνθήκη τους συναδέλφους τους μόνιμους και οι ανάγκες της εκπαίδευσης να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς.

Σχετικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και την ομαλή λειτουργία των σχολείων από την πρώτη ημέρα, με τις προσλήψεις των αναπληρωτών έχει, ήδη, καλυφθεί, σχεδόν, το 90% των αναγκών που είχαν καταγραφεί στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.

Ωστόσο, όπως κάθε χρονιά, αναμένουμε ότι θα προκύψουν επιπλέον ανάγκες, λόγω π.χ. μη ανάληψης υπηρεσίας ή άδειας εξ αιτίας κάποιου ατυχήματος ή απρόβλεπτου γεγονότος. γι’ αυτό και παραμένουμε σε ετοιμότητα, προκειμένου να τις καλύψουμε κατά το δυνατόν πιο άμεσα.

Η έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων, η απλούστευση, η επιτάχυνση και η βελτίωση της διαδικασίας, η ενίσχυση της διαφάνειας και η άμεση ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τον βέλτιστο προγραμματισμό τους ήταν στόχοι που πετύχαμε με τις ψηφιοποιημένες διαδικασίες στις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τις e-τοποθετήσεις, με την ψηφιακή ανάληψη υπηρεσίας, τη σύναψη ψηφιακής σύμβασης και την αλγοριθμική τοποθέτηση των αναπληρωτών στις σχολικές μονάδες.

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή
Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή / Φωτογραφία: Eurokinissi

Επίσης, φέτος, είναι η πρώτη φορά, στα χρονικά, που το Υπουργείο Παιδείας γνώριζε από τον Μάρτιο τα κενά που θα προκύψουν, στην σχολική χρονιά 2022-2023, λόγω συνταξιοδοτήσεων. Επιπλέον, οι προγραμματισμένες άδειες που θα αιτούνταν οι ενδιαφερόμενοι από 1 Σεπτεμβρίου, έχουν, πια, καταληκτική ημερομηνία 31 Μαΐου, οπότε είχαμε σαφή εικόνα και αυτών των αναγκών που έπρεπε να καλυφθούν και το πράξαμε εγκαίρως».

Ποιο είναι το σχόλιο σας για τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Δωδώνης;

«Απέναντι σε τέτοιες δηλώσεις, που καταργούν κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας και προκαλούν, δίκαια και αυτονόητα, το λαϊκό αίσθημα, όλοι πρέπει να στεκόμαστε ενωμένοι, να τις καταδικάζουμε απερίφραστα και να προστατεύουμε τα αδιαπραγμάτευτα δικαιώματα των γυναικών από συμπεριφορές και τοποθετήσεις που προσβάλλουν, υποτιμούν και εξαθλιώνουν τη γυναίκα, την οντότητα και την υπόστασή της.

Η Παιδεία είναι η ελπίδα μας, η Παιδεία μπορεί και οφείλει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για να σπάσουν τα στερεότυπα.

Με την έγνοια και το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον, στα παιδιά μας, διδάσκουμε, μέσα από τις θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, τον σεβασμό στον άλλον και στα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική ευθύνη, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, στην ατομική ελευθερία, στη ζωή.

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή
Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή / Φωτογραφία: Eurokinissi

Προάγουμε και διαφυλάσσουμε το αναφαίρετο δικαίωμα της γενετήσιας αξιοπρέπειας και της προστασίας της γενετήσιας ελευθερίας, ενδυναμώνουμε την πρόληψη από έμφυλη βία, παραμέληση και κακοποίηση.

Δίνουμε στα παιδιά μας την προοπτική να μιλήσουν με θάρρος για ό, τι τα απασχολεί, να προασπίσουν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους, να σταθούν με τόλμη απέναντι σε κάθε αδικία, να αποδώσουν και να λάβουν σεβασμό, να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, ελεύθερους, δίκαιους και υπεύθυνους ανθρώπους με ήθος, ευγένεια και αξιοπρέπεια.

Στα αγόρια και τα κορίτσια, τους έφηβους και τις έφηβες, τους άνδρες και τις γυναίκες, που θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για έναν καλύτερο, δικαιότερο, ασφαλέστερο, ελεύθερο κόσμο για όλες και όλους».

Η αλλαγή του εκλογικού νόμου μονοπωλεί τις συζητήσεις. Ποια είναι η δική σας άποψη;

«Αυτή τη στιγμή προχωράμε σε εκλογές μετά από εννέα μήνες, όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, βάζοντας οριστικά τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες. Και προχωράμε με τον ισχύοντα εκλογικό νόμο, που ψηφίστηκε τον Ιανουάριο του 2020.

Τις όποιες αλλαγές θα τις αποφασίσει και θα τις ανακοινώσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός με γνώμονα την κυβερνητική σταθερότητα σε μία εποχή πολλαπλών, πρωτόγνωρων και πολυεπίπεδων  προκλήσεων.

Επιδιώκουμε καθαρή εντολή σχηματισμού αυτοδύναμης κυβέρνησης και εργαζόμαστε για την ανανέωση της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών προς την παράταξη της Νέας Δημοκρατίας στις επόμενες εκλογές από την πρώτη, κιόλας, Κυριακή».



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση