Η Audi κρατούσε σιγή ιχθύος τους τελευταίους μήνες για το πλάνο της εισόδου της στη Formula 1 το 2026, σε αντίθεση με τις πολλαπλές διαρροές που υπήρξαν για την Porsche.
Οι τελευταίες από αυτές αναφέρουν ότι η Porsche θα αγοράσει το 50% της Red Bull Racing και θα κατασκευάζει τους κινητήρες της στο εργοστάσιο της Red Bull Powertrains στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας.
Για τις βλέψεις της Audi, οι φήμες ήταν πολύ λιγότερες όλον αυτόν τον καιρό. Η κυριότερη είχε να κάνει με τις διαπραγματεύσεις της με τη McLaren για την αγορά πλειοψηφικού μεριδίου της ομάδας του Ουόκινγκ από τη γερμανική εταιρεία, και η φήμη αυτή επιβεβαιώθηκε τώρα από τον πρώην οδηγό της F1 και νυν διοικητή του γερμανικού DTM, Γκέρχαρντ Μπέργκερ, που έφερε τις δύο πλευρές σε επαφή.
Όμως, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Audi και των ιδιοκτητών της McLaren, του επενδυτικού fund Mumtalakat από το Μπαχρέιν, ναυάγησαν. Τότε, η Audi διερεύνησε το ενδεχόμενο συνεργασίας με τις Sauber, Aston Martin και Williams, και όλα δείχνουν ότι επιλέχθηκε η πρώτη, και επήλθε τελική συμφωνία.
Τα τελευταία χρόνια η Sauber αγωνίζεται στη Formula 1 με την ονομασία της Alfa Romeo F1. Εδώ και χρόνια ιδιοκτήτης της δεν είναι ο Πέτερ Ζάουμπερ, καθώς πούλησε την εταιρεία στον Φιν Ράουσινγκ, ο οποίος πέρσι απέρριψε την πρόταση εξαγοράς της ομάδας έναντι 350 εκατομμυρίων δολαρίων από τον Αμερικανό Μάικλ Αντρέτι.
Η συμφωνία της Sauber με την Audi εξασφαλίζει τους όρους που ήθελε ο Ράουσινγκ: την παραμονή της βάσης της ομάδας στο εργοστάσιο του Χίνβιλ στην Ελβετία και μάλιστα με νέα επένδυση αναβάθμισής του, την προστασία των θέσεων εργασίας σε αυτό, αλλά και τη συμμετοχή του στο διοικητικό συμβούλιο της ομάδας μέσω της διατήρησης ενός μεριδίου της.
Σε αρκετές του πτυχές, το πλάνο της συνεργασίας της Sauber με την Audi θυμίζει τον καιρό της BMW-Sauber την περίοδο 2006-’09. Η Audi θα επενδύσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών της ομάδας, ενώ ο νυν διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας, Markus Duesmann, ήταν επικεφαλής του τομέα έρευνας και εξέλιξης της BMW-Sauber στα τέλη της δεκαετίας του 2000.
Κατά συνέπεια, η συμφωνία θα διαμορφώσει την αμιγώς εργοστασιακή ομάδα της Audi – της οποίας τα σασί θα κατασκευάζονται στο Χίνβιλ και θα εξελίσσονται στην προηγμένη αεροσήραγγα του ελβετικού εργοστασίου. Αντίθετα, οι μονάδες ισχύος των μονοθεσίων θα σχεδιάζονται, θα εξελίσσονται και θα κατασκευάζονται στη Γερμανία, στο εργοστάσιο της Audi στο Νόιμπουργκ.
Όσον αφορά στα πλάνα της Porsche για την είσοδό της στη Formula 1 το 2026, όλα δείχνουν ότι θα συνδεθούν άμεσα με τη Red Bull Racing και με την εξαγορά του 50% της αυστριακής ομάδας – μαζί και του νεότευκτου εργοστασίου κατασκευής κινητήρων δίπλα σε εκείνο των σασί, στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας.
Η Porsche, δηλαδή, ακολουθεί δρόμο αντίστοιχο της Mercedes, η οποία κατέχει το 1/3 της ομάδας της Formula 1 στο Μπράκλεϊ της Βρετανίας, και κατασκευάζει τους αγωνιστικούς της κινητήρες στο εργοστάσιο του Μπρίξουορθ, που βρίσκεται σε αρκετά κοντινή απόσταση.
Σύμφωνα με τον Χέλμουτ Μάρκο, σύμβουλο της RBR, οι ανακοινώσεις των δύο πλευρών θα γίνουν όταν ολοκληρωθεί και το τυπικό μέρος της ψήφισης των τεχνικών κανονισμών του 2026, που ήδη εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ της FIA στις 16 Αυγούστου.
Όπως φημολογείται, οι δύο πλευρές περιμένουν τις τελικές παρατηρήσεις από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές ως τις 30 Αυγούστου, και αμέσως μετά θα προχωρήσουν στην επίσημη δημοσιοποίηση της μελλοντικής τους συνεργασίας.