15:36
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
15:36
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Σπάει τη σιωπή του ο ληστής του Πικάσο από την Πινακοθήκη: «Ο καθένας θα μπορούσε να μπει – Αν έχεις δει και 2-3 ταινίες στο Netflix»

Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν που είχαν κλαπεί από την Πινακοθήκη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν που είχαν κλαπεί από την Πινακοθήκη / Φωτογραφία: Eurokinissi

18.08.2022
18:05
Τελευταία ενημέρωση: 19/08/2022 • 8:29
Απίθανες οι εξηγήσεις του ελαιοχρωματιστή που κρατούσε τους πίνακες Πικάσο και Μοντριάν για μια δεκαετία

Απίστευτες είναι οι αποκαλύψεις του ελαιοχρωματιστή που έκλεψε τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν, αναφορικά με τον τρόπο που έβαλε στο χέρι τα έργα τέχνης από την Πινακοθήκη.

«Ήμουνα ήδη συλλέκτης μιας μικρής συλλογής από διάφορους Έλληνες καλλιτέχνες και ήθελα να εμπλουτίσω την υπάρχουσα συλλογή τότε» δήλωσε ο Γιώργος Σαμαρτζόπουλος, στις πρώτες του δημόσιες τοποθετήσεις μετά τη σύλληψή του για την κλοπή.

Εκείνο που προκαλεί εντύπωση είναι ο τρόπος που περιγράφει την ευκολία με την οποία απέσπασε τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν: «Ο καθένας θα μπορούσε να μπει από μια ξεκλείδωτη μπαλκονόπορτα, να σπρώξει με τα πόδια μια γυψοσανίδα. Αν έχει δει και δυο τρεις ταινίες στο Netflix κάλλιστα μπορείς να το κάνεις» σημείωσε για την κλοπή του αιώνα πριν από 10 χρόνια.

Έσπασε τη σιωπή του ο δράστης της κλοπής στην Εθνική Πινακοθήκη
Ο «φαντομάς» της Εθνικής Πινακοθήκης με τον Σάκη Κεχαγιόγλου / Φωτογραφία: MEGA

«Κάποια στιγμή έμαθα ότι η Πινακοθήκη θα έκλεινε για ανακαίνιση. Πήρα κι εγώ την απόφαση να τα επιστρέψω» είπε επίσης ο άνδρας που είχε στην κατοχή του τον πίνακα που ο Πάμπλο Πικάσο δώρισε τον ελληνικό λαό.

Ο ελαιοχρωματιστής πάντως υποστηρίζει πως ουδέποτε προσπάθησε να πουλήσει τα λάφυρα :«Δεν αποδείχτηκε ποτέ ότι υπήρξεε επαφή δικιά μου με τον οιοδήποτε αγοραστή ή στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό» είπε.

«Δεν μπορείς να επιστρέψεις τα έργα αυτά σε μια φάση στην οποία όλο στου το DNA είναι πάνω στους πίνακες» υποστήριξε για τους λόγους που δεν επέστρεφε του πίνακες νωρίτερα

Ο καθ’ ομολογίαν δράστης της κλοπής είχε κριθεί προσωρινά κρατούμενος, πριν ένα χρόνο, μετά τη σύλληψη και την απολογία του. Συγκεκριμένα, ο 6ος Τακτικός Ανακριτής, Αθανάσιος Μαρνέρης, έκανε δεκτή την περασμένη εβδομάδα την αίτηση αποφυλάκισης που υπέβαλε, διά των συνηγόρων του, Σάκη Κεχαγιόγλου και Γεωργίου Δρύλλη και διέταξε την αποφυλάκιση του με ηλεκτρονική επιτήρηση, χωρίς την επιβολή άλλων περιοριστικών όρων.

Ο ελαιοχρωματιστής που έκλεψε τον Πικάσο από την Πινακοθήκη
Ο ελαιοχρωματιστής που έκλεψε τον Πικάσο από την Πινακοθήκη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο άνδρας έκανε συνεχείς επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη. Το 2010 άρχισε να σκέφτεται την κλοπή. Χρειάστηκαν έξι μήνες παρακολούθησης των μέτρων ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη για να πραγματοποιήσει τη διάρρηξη.

Από την Εθνική Πινακοθήκη ο κατηγορούμενος έκλεψε τον πίνακα «Γυναικείο Κεφάλι», αναφορά του Πικάσο στη μούσα του Ντόρα Μάαρ, το έργο «Μύλος» του Μοντριάν και ένα σχέδιο του Μονκάλβο. Τα δύο έργα τα επέστρεψε με την παράδοση του, το τρίτο υποστήριξε ότι καταστράφηκε…

Τους τελευταίους δύο μήνες πριν ομολογήσει, ο κατηγορούμενος έκρυψε τα έργα σε μια ρεματιά στην Κερατέα μετά από δημοσιεύματα ότι οι αρχές πλησιάζουν τα ίχνη του.

«Ήταν σε μία πολυεστερική θήκη, πάρα πολλά κουμπωμένα. Η ασφάλεια είδε πως παραδοθήκαν και την συσκευασία και δεν υπήρχε περίπτωση να πάθουν το παραμικρό».

Ο 50χρονος, πλέον εκτός των φυλακών Κορυδαλλού, θα περιμένει να έρθει η ώρα της δίκης του και της απόδοσης ευθυνών για την αφαίρεση των ανεκτίμητης αξίας πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη.

Η «κλοπή του αιώνα» στην Εθνική Πινακοθήκη

Η υπόθεση της κλοπής στην Εθνική Πινακοθήκη είχε απασχολήσει έντονα την ελληνική, αλλά και παγκόσμια κοινή γνώμη. Το 2012 ο κατηγορούμενος είχε παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας της εθνικής πινακοθήκης και έκλεψε το «Γυναικείο κεφάλι», με αριθμό έργου 1.357, αναφορά του Πικάσο στη μούσα του Ντόρα Μάαρ, το οποίο φιλοτέχνησε το 1939.  Ο ίδιος ο Ισπανός καλλιτέχνης είχε δωρίσει το έργο αυτό στον ελληνικό λαό για την αντίστασή του στην Κατοχή.

Ο κατηγορούμενος είχε επίσης αποσπάσει το έργο «Μύλος» (1905), από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν. Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Τα έργα τέχνης που είχε κλέψει ο δράστης
Τα έργα τέχνης που είχε κλέψει ο δράστης / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τέλος, ο Σαρματζόπουλος είχε κλέψει ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του δέκατου έβδομου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο). Το τελευταίο φαίνεται πως καταστράφηκε και δεν διασώζεται. Το έργο αποτέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Οι αστυνομικοί, όλα αυτά τα χρόνια, παρά τις προσπάθειες δεν είχαν καταφέρει να βρουν τον ψιλόλιγνο άντρα που αφαίρεσε χειρουργικά τον πίνακα του Πικάσο, αξίας άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ. Ο μόνος που τον είδε ήταν ένας φύλακας. Ο δράστης φέρεται να παραπλάνησε τον φύλακα με ψεύτικους συναγερμούς και κατάφερε να εισέλθει στο εσωτερικό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι στο ισόγειο του κτηρίου.

Ο 49χρονος είχε ομολογήσει την κλοπή και στη συνέχεια είχε οδηγήσει τους αστυνομικούς σε δασική περιοχή στο Πόρτο Ράφτη, όπου είχε κρύψει συσκευασμένους τους δύο πίνακες, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. Στη συνέχεια τα έργα αναγνωρίστηκαν από τον τότε διευθυντή του Τμήματος Καλλιτεχνικής Συντήρησης και Έρευνας της πινακοθήκης, ο οποίος πιστοποίησε τη γνησιότητα τους.

Στους αστυνομικούς είχε πει ότι αγαπάει την τέχνη και ότι δεν ήθελε να πουλήσει τα έργα, ωστόσο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΠΕ τότε, η αστυνομία έχει πληροφορίες ότι προσπαθούσε να βρει αγοραστή στο εξωτερικό.

Το κωμικοτραγικό στιγμιότυπο μετά την επιστροφή του Πικάσο

Πέραν όμως της διαλεύκανσης μιας υπόθεσης η οποία ταλάνιζε τις αρχές από το 2012, η κοινή γνώμη παρακολουθούσε πριν έναν χρόνο την ερασιτεχνική διαχείριση ενός πολύτιμου έργου τέχνης, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας για την υπόθεση.

Ο πίνακας του Πικάσο είχε στηριχτεί όπως, όπως από τους υπεύθυνους και τελικά έκανε βουτιά στο κενό, μπροστά στις κάμερες, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και ανελέητο τρολάρισμα στο διαδίκτυο.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση