Η Hyundai ανακοίνωσε την Πέμπτη (07/07) ότι υπέγραψε πολυμερές μνημόνιο συνεργασίας με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς από την Κορέα και την Τσεχική Δημοκρατία, για την υποστήριξη της δημιουργίας ενός οικοσυστήματος κινητικότητας υδρογόνου στη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης.
Η συμφωνία αντικατοπτρίζει την κοινή άποψη των μερών ότι το υδρογόνο θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο ως μια φιλική προς το περιβάλλον πηγή ενέργειας.
Ως μέρος της συμφωνίας, η Hyundai θα υποστηρίξει την προμήθεια και ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου, προωθώντας την ανταλλαγή πληροφοριών για τη βιομηχανία υδρογόνου, δημιουργώντας μια υποδομή διανομής και φόρτισης υδρογόνου και αναπτύσσοντας τεχνολογίες παραγωγής υδρογόνου.
Η κορεάτικη εταιρεία θα βοηθήσει επίσης στη δημιουργία της υποδομής για την επέκταση της παροχής ενέργειας υδρογόνου και της κινητικότητας στην Τσεχική Δημοκρατία. Η εταιρεία θα μοιραστεί την τεχνογνωσία της από την κατασκευή και τη λειτουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Κορέα και θα υποστηρίξει τεχνολογίες που σχετίζονται με τους σταθμούς σε συνεργασία με την H2KOREA.
Ο στόχος τις Hyundai για 2 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων
Σύμφωνα με τη στρατηγική της, η Hyundai στοχεύει να φθάσει σε ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων 1,87 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εξασφαλίζοντας ποσοστό ύψους 7% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς έως το 2030.
Η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις 72 δισεκατομμυρίων ευρώ για μελλοντικές δραστηριότητες έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων 14,6 δισεκατομμύρια ευρώ για την ηλεκτροκίνηση και 9 δισεκατομμύρια ευρώ σε ενισχυμένες δυνατότητες software συνδεσιμότητας και αυτόνομης οδήγησης.
Τι είναι τα αυτοκίνητα υδρογόνου;
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι μια ακόμα μορφή ηλεκτροκίνησης –ανάλογα με τον κινητήρα που διαθέτουν. Αυτό που αλλάζει είναι η πηγή της ενέργειας που χρησιμοποιούν για να κινηθούν. Αυτά τα οχήματα έχουν ως καύσιμο το υδρογόνο.
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου έχουν ειδικές δεξαμενές για τα καύσιμά τους, τις ενεργειακές κυψελίδες οι οποίες βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ το υδρογόνο αποθηκεύεται στο πίσω μέρος. Στις κυψελίδες λοιπόν υδρογόνο και οξυγόνο (που εισέρχεται από τον αέρα) αντιδρούν και παράγεται ηλεκτρική ενέργεια και νερό.
Πρόκειται ουσιαστικά για την αντίστροφη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης η οποία χρησιμοποιείται για να παραχθεί το υδρογόνο. Κατά κύριο λόγο βέβαια το υδρογόνο παράγεται από τη διάσπαση του φυσικού αερίου.
Στην πράξη τα αυτοκίνητα υδρογόνου αποδεικνύονται άκρως οικολογικά και οικονομικά. Για παράδειγμα το Toyota Mirai έχει κατανάλωση κάτω από το ένα κιλό υδρογόνου για τα 100 χιλιόμετρα.
Γιατί δεν τα βλέπουμε στο δρόμο;
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλοι μας έχουμε δει, το ίδιο και υβριδικά, μπορεί να μην είναι πάρα πολλά, όμως υπάρχουν. Αντιθέτως κανείς από εμάς (λογικά) δεν έχει δει στο δρόμο αυτοκίνητο υδρογόνου.
Θα περίμενε κάποιος ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV) θα είχαν πολύ μεγαλύτερη παρουσία στις αγορές νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Αυτό, όμως δεν συμβαίνει στην πράξη γιατί υπάρχουν πρακτικά προβλήματα, μερικά μπορούν να λυθούν -και πιθανότατα θα λυθούν- ενώ άλλα δεν επιδέχονται λύσης.
Αρχικά, παρά τις δεκαετίες έρευνας για τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου σε αυτά τα αυτοκίνητα, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται πως φτάνουν σε ένα αδιέξοδο και αναγκαστικά, απομακρύνονται από τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως στην αρκετά μεγάλη βρετανική αγορά, οι προτάσεις που έχουν να κάνουν με υδρογόνο είναι δύο, τα Hyundai Nexo και Toyota Mirai, από τα οποία το 2020 ταξινομήθηκαν μόλις δύο Nexo και δέκα Mirai.