Τη δέσμευση της TikTok να ευθυγραμμιστεί με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών, ανακοίνωσε σήμερα η Κομισιόν.
Μετά από διαλόγους με την Επιτροπή και το δίκτυο των εθνικών αρχών για την προστασία των καταναλωτών (CPC), η TikTok δεσμεύτηκε να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της με τους κανόνες της ΕΕ για τη διαφήμιση και την προστασία των καταναλωτών.
Συγκεκριμένα να ευθυγραμμιστεί με την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών. Αυτός ο διάλογος προήλθε αρχικά από καταγγελία της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC).
TikTok commits to change its practices to align with EU rules to better protect consumers.
The social media platform was failing to protect children from hidden advertising and inappropriate content.
Read more: https://t.co/hJWqYxXrbD
— European Commission (@EU_Commission) June 21, 2022
Δεν προστάτευε τα παιδιά από ακατάλληλο περιεχόμενο
Τον Φεβρουάριο του 2021, η BEUC σήμανε συναγερμό σχετικά με ορισμένες προβληματικές πρακτικές του TikTok που φέρεται να παραβιάζει τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές. Η BEUC είχε διαπιστώσει ότι η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων δεν προστατεύει τα παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο. Μετά την καταγγελία, η Επιτροπή, μαζί με την CPC, και υπό την ηγεσία των ιρλανδικών και σουηδικών αρχών καταναλωτών, ξεκίνησε διάλογο με την TikTok. Η σειρά των ανησυχιών έχει πλέον αντιμετωπιστεί και η TikTok δεσμεύτηκε να αλλάξει τις πρακτικές της.
Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της TikTok, δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης Ντιντιέ Ρέιντερς δήλωσε: Όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να τηρούν τους κανόνες και να διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές μπορούν να προσδιορίσουν εύκολα το εμπορικό περιεχόμενο, ακόμη και όταν προωθείται από παράγοντες επιρροής. Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της TikTok για περισσότερη διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Χάρη στον διάλογό μας, οι καταναλωτές θα μπορούν να εντοπίζουν όλα τα είδη διαφημίσεων στις οποίες εκτίθενται όταν χρησιμοποιούν αυτήν την πλατφόρμα. Παρά τη σημερινή δέσμευση, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση στο μέλλον, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις επιπτώσεις στους νέους χρήστες».