11:06
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
11:06
22/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Αυτοκίνητο: Η Ελλάδα πατάει «γκάζι» στα υβριδικά μοντέλα – Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν 27,3% στο πεντάμηνο

Υβριδικά αυτοκίνητα / Φωτογραφία: Pixabay

Υβριδικά αυτοκίνητα / Φωτογραφία: Pixabay

10.06.2022
17:00
Τελευταία ενημέρωση: 10/06/2022 • 20:47
 Στροφή προς τα υβριδικά μοντέλα κάνουν οι Έλληνες στο αυτοκίνητο

Οι Έλληνες γυρίζουν πλέον την πλάτη στα πετρελαιοκίνητα οχήματα, καθώς κερδίζει συνεχώς έδαφος το υβριδικό αυτοκίνητο μετά και την ιστορική απόφαση της ΕΕ που βάζει τέλος στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.

Τον Μάιο ένα στα τέσσερα οχήματα ήταν υβριδικό, με την κατηγορία να γνωρίζει σημαντική αύξηση κατά 5,4% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Οι αναλυτές της αγοράς αναμένουν τους επόμενους μήνες ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς για τα υβριδικά μοντέλα.

Η άνοδος των πωλήσεων στα υβριδικά αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, όπου το συνολικό μερίδιο είναι 27,3%. Όσον αφορά τη βενζίνη, παρέμεινε κυρίαρχο καύσιμο για το 51,8% των επιλογών τον Μάιο, όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο το ποσοστό ήταν 54,5%. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα από τη άλλη είχαν μερίδιο αγοράς τον Μάιο 13,4% γνωρίζοντας περαιτέρω μείωση κατά 3,6%. Αύξηση (+1,2%) γνώρισαν και τα ηλεκτρικά οχήματα (ΒEV-PHEV) καταλαμβάνοντας συνολικά μερίδιο αγοράς 6,3% από το 5,1% που ήταν τον προηγούμενο Μάιο.

Αυτοκίνητο: Υποχώρησαν οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων

Συνολικά πτωτικά κινήθηκαν επίσης και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο την βενζίνη (-2,7%), το πετρέλαιο (-3,6%) και το φυσικό αέριο (-0,5%). Αντίθετα οριακά αυξημένες ήταν οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (+0,2%), με την κατηγορία να καταλαμβάνει ποσοστό 2% των συνολικών πωλήσεων.

Η αγαπημένη κατηγορία αυτοκινήτων για τους Έλληνες για άλλον έναν μήνα παρέμεινε η «Β», δηλαδή της κατηγορίας πόλης, με τα SUV να καταλαμβάνουν το 20,7%, δείχνοντας τις τάσεις των οδηγών να έχουν ένα μικρό, ευέλικτο και ψηλό αυτοκίνητο για να μπορούν να κάνουν παράλληλα και εξορμήσεις εκτός πόλης. Ακολούθησε η κατηγορία «C» η οποία κατέλαβε συνολικά το 32,3%, με τα SUV να καταλαμβάνουν το 21,1%. Τέλος, στο τρίτο σκαλί των πωλήσεων παρέμεινε η κατηγορία «Α» με το συνολικό μερίδιο να αγγίζει το 14,1%. Σε αυτή την μικρή κατηγορία τα SUV καταλαμβάνει μόλις το 1%.

Ιστορική απόφαση της ΕΕ: Τέλος τα αυτοκίνητα με βενζίνη ή ντίζελ από το 2035

Σε μία ιστορική στιγμή για την αυτοκίνηση στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ψήφισε χθες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στη σύνοδο ολομέλειας, υπέρ της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, βάζοντας τέλος στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ στα αυτοκίνητα.

Οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν τις απόψεις τους για οκτώ από τις προτάσεις της μεγάλης νομοθετικής δέσμης, που παρουσίασε η Κομισιόν τον Ιούλιο του 2021, για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% έως το 2030.

Μόνο ηλεκτρικό αυτοκίνητό

Μετά από αυτή την ψηφοφορία, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είναι τα μόνα που ανταποκρίνονται στον ευρωπαϊκό στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035 και θα γίνουν de facto τα μόνα που θα πωλούνται στην αγορά. Από το 2020, η Ευρώπη επέβαλε ένα μέσο ανώτατο όριο 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο επρόκειτο να μειωθεί κατά 37,5% το 2030.

Πλέον, η ΕΕ στοχεύει σε μείωση που θα μπορούσε να φθάσει το 50% το 2030 και μετά στο 100% το 2035. Κατά της πρότασης αυτής, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είχε κάνει πρόταση για μείωση 90% στις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα έως το 2035. Αυτό θα επέτρεπε τη συνέχιση της πώλησης νέων υβριδικών αυτοκινήτων, συνεκτιμώντας τον άνθρακα που εκπέμπεται από τη βιομηχανία κατά την παραγωγή ενός αυτοκινήτου.

Αυτοκίνητα στους δρόμους
Αυτοκίνητα στους δρόμους / Φωτογραφία: Eurokinissi

«Είναι ασυμβίβαστο με τη συμφωνία του Παρισιού» και διακυβεύει τον ευρωπαϊκό στόχο της ουδετερότητας των εκπομπών άνθρακα το 2050, τόνισε από την πλευρά του ο Pascal Canfin, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής για το περιβάλλον, αναμένοντας την ψηφοφορία.

Ο ίδιος κατήγγειλε «ριζοσπαστικοποίηση κατά του Πράσινου Συμφώνου», θύματος του «έντονου λόμπι» βιομηχάνων, όπως είπε. Μετά το αποτέλεσμα, ο κ. Canfin χαιρέτισε και μίλησε για «μια μεγάλη νίκη» και για «ιστορική απόφαση που μας οδηγεί σε μια νέα εποχή, αυτή της κλιματικής ουδετερότητας». Η απόφαση θα πρέπει πλέον να εξεταστεί από τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων.

Τέλος στα υβριδικά αυτοκίνητα

Οι νέοι κανονισμοί θα ευνοήσουν περαιτέρω τα ηλεκτρικά οχήματα και θα απομακρύνουν τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά, που συνδυάζουν βενζινοκινητήρες και μπαταρίες. Αυτό είναι αρκετό για να ανησυχήσει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος απασχολεί 14,6 εκατομμύρια ανθρώπους στην ΕΕ και ο οποίος εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτήν την «τεχνολογία μετάβασης».

Νωρίτερα το απόγευμα της Δευτέρας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γνώρισε μια δραματική αλλαγή, με την απόρριψη ενός βασικού κειμένου για τη μεταρρύθμιση της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα. Το κείμενο αυτό, που προβλέπει την επέκταση της αγοράς για την εμπορία ποσοστώσεων εκπομπών CO2, αλλά και την κατάργηση των δωρεάν ποσοστώσεων για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και την καθιέρωση φόρου άνθρακα στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), απορρίφθηκε με 340 ψήφους (265 ήταν υπέρ, 34 απείχαν), με τους Πράσινους και τους αριστερούς ευρωβουλευτές να αποδοκιμάζουν τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ, φιλοευρωπαϊκή δεξιά) και του Renew (κεντρώα και φιλελεύθεροι) για το χρονοδιάγραμμα και τους στόχους.

Αυτή η απόρριψη θα οδηγήσει σε επαναδιαπραγμάτευση αυτού του πυλώνα του σχεδίου της ΕΕ για το κλίμα στην κοινοβουλευτική επιτροπή. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επρόκειτο να ψηφίσει 8 από τα 14 κείμενα του οδικού χάρτη που πρότεινε τον Ιούλιο του 2021 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ κατά 55% έως το 2030, σε σύγκριση με το 1990.

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση