22:00
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
22:00
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Γεωργιάδης: «Πρωτοποριακή τεχνολογία για το υδρογόνο αναπτύσσει η Ελλάδα αξιοποιώντας το επιστημονικό δυναμικό της»

Ο Γιώργος Πατούλης στα εγκαίνια του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος»

Ο Γιώργος Πατούλης στα εγκαίνια του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος»

18.05.2022
21:44
Τελευταία ενημέρωση: 19/05/2022 • 9:29
Η Ελλάδα αναπτύσσει μία πρωτοποριακή τεχνολογία, είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης

Ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Ελλάδα ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για οχήματα, τα εγκαίνια του οποίου έγιναν σήμερα (18/5) στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος».

Ειδικότερα, εγκαινιάστηκε, σήμερα, το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγής, αποθήκευσης και ανεφοδιασμού υδρογονοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα. Η ανάπτυξη του έργου βασίστηκε, κυρίως, σε μία πρωτοποριακή τεχνολογία συμπίεσης υδρογόνου, η οποία αποτελεί τεχνογνωσία της CYRUS AE, εταιρείας spin-off του ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”.

Όπως υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση, με τα εγκαίνια του 1ου πιλοτικού Σταθμού Ανεφοδιασμού Οχημάτων Υδρογόνου, η Ελλάδα κάνει ένα ακόμα βήμα για την έναρξη μίας νέας εποχής στο πεδίο των πράσινων μεταφορών.

Η επιλογή του υδρογόνου παρουσιάζει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλα καύσιμα, ενώ ένα από τα σημαντικότερα προτερήματα του είναι πως έχει μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από τη ΓΓΕΚ (ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ) στο πλαίσιο του προγράμματος «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ» (H2TRANS, Τ1ΕΔΚ-05294).

Άδ. Γεωργιάδης: «Η Ελλάδα κάνει σήμερα άλμα στο μέλλον»

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε: «Η Ελλάδα κάνει σήμερα άλμα στο μέλλον. Αξιοποιώντας το σημαντικότερο συγκριτικό της πλεονέκτημα, το υψηλού επιπέδου επιστημονικό δυναμικό, αναπτύσσει μια πρωτοποριακή τεχνολογία για το υδρογόνο, το οποίο όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν πως μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην πράσινη μετάβαση του πλανήτη. Θέλω να συγχαρώ για ακόμη μια φορά την επιστημονική κοινότητα για το αξιόλογο ερευνητικό έργο της και να επαναβεβαιώσω ότι ως Κυβέρνηση είμαστε έμπρακτα στο πλευρό της με την πεποίθηση ότι η επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία είναι επένδυση στο μέλλον της χώρας μας».

Χρ. Δήμας: «Ένα βήμα στην πορεία της πράσινης μετάβασης»

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας δήλωσε: «Τα εγκαίνια του 1ου Σταθμού Ανεφοδιασμού Οχημάτων Υδρογόνου αποτελούν μια εικόνα από το μέλλον και ένα βήμα στην πορεία της πράσινης μετάβασης. Πρόκειται για ένα ακόμα αποτέλεσμα της πολύ σημαντικής ερευνητικής δραστηριότητας που πραγματοποιείται στα ερευνητικά ιδρύματα της πατρίδας μας. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στον Διευθυντή του Ινστιτούτου ΙΠΡΕΤΕΑ κ. Θάνο Στούμπο, όπως και σε όλα τα μέλη της επιστημονικής ομάδας για την ιδιαίτερα αξιόλογη και αποτελεσματική ερευνητική τους δραστηριότητα».

Αθ. Κυριαζής: «Απτή απόδειξη των επιτευγμάτων των Ελλήνων Ερευνητών»

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας, Αθανάσιος Κυριαζής δήλωσε: «Η δημιουργία του πρώτου σταθμού υδρογόνου στον “Δημόκριτο” έχει όχι μόνο μια συμβολική, αλλά και μια ουσιαστική διάσταση: αποτελεί απτή απόδειξη τόσο των επιτευγμάτων των Ελλήνων Ερευνητών και της υψηλής στάθμης των έργων των Ερευνητικών Κέντρων όσο και της πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας έτσι ώστε τα ερευνητικά αποτελέσματα να έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κοινωνία και στην οικονομία. Όσον αφορά στη χρηματοδότηση του έργου, αυτή έγινε από το πρόγραμμα “Ερευνώ, Δημιουργώ, Καινοτομώ” της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας και γι’ αυτό είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι, καθώς τα χρήματα που δίνουμε αξιοποιούνται κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο».

Γ. Νούνεσης: Ο «Δημόκριτος» έχει δημιουργήσει τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων με υδρογόνο

Ο πρόεδρος του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, Γιώργος Νούνεσης δήλωσε: «Ο «Δημόκριτος» έχει δημιουργήσει τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων με υδρογόνο, βασισμένο σε ελληνική τεχνογνωσία κατά το μεγαλύτερο μέρος του. Είναι καθετοποιημένη εγκατάσταση, καθώς ξεκινάει από την παραγωγή του υδρογόνου μέχρι την τελική χρήση του και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια στη χώρα για να προχωρήσει η διάδοση του υδρογόνου ως καύσιμου».

Πώς λειτουργούν τα αυτοκίνητα υδρογόνου;

Τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι μια ακόμα μορφή ηλεκτροκίνησης –ανάλογα με τον κινητήρα που διαθέτουν. Αυτό που αλλάζει είναι η πηγή της ενέργειας που χρησιμοποιούν για να κινηθούν.

Αυτά τα οχήματα έχουν ως καύσιμο το υδρογόνο.

Σύμφωνα με το hellasdirect.gr, τα αυτοκίνητα υδρογόνου έχουν ειδικές δεξαμενές για τα καύσιμά τους, τις ενεργειακές κυψελίδες οι οποίες βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ το υδρογόνο αποθηκεύεται στο πίσω μέρος. Στις κυψελίδες λοιπόν υδρογόνο και οξυγόνο (από τον αέρα που εισέρχεται) αντιδρούν και παράγεται ηλεκτρική ενέργεια και νερό.

Πρόκειται ουσιαστικά για την αντίστροφη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης η οποία χρησιμοποιείται για να παραχθεί το υδρογόνο. Κατά κύριο λόγο βέβαια το υδρογόνο παράγεται από τη διάσπαση του φυσικού αερίου.

Το υδρογόνο βρίσκεται παντού στη φύση. Οπότε από αυτήν τη σκοπιά είναι τουλάχιστον χαζό να μην έχουμε αυτοκίνητα υδρογόνου ε; Το θέμα είναι ότι οι διαδικασίες παραγωγής του είναι κάπως κοστοβόρες: τόσο η ηλεκτρόλυση όσο και η παραγωγή του από το φυσικό αέριο κοστίζουν αρκετά. Μέχρι εδώ καλά;

Γιατί δεν τα βλέπεις και στους δρόμους;

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο σίγουρα θα έχεις δει. Και υβριδικό επίσης. Τώρα πολλά λίγα δεν έχει σημασία, σίγουρα δεν είναι τόσο δυσεύρετα όσο τα αυτοκίνητα υδρογόνου. Και ο λόγος;

  • κόστος αγοράς
  • κόστος παραγωγής υδρογόνου
  • καύσιμο
  • ελάχιστοι σταθμοί φόρτισης
  • μικρό ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών

Δηλαδή, και τα ηλεκτρικά είναι ακριβά αλλά τα υδρογόνου τα τσιμπάνε λίγο παραπάνω καθώς η διαδικασία παραγωγής του υδρογόνου είναι δαπανηρή. Επίσης, δεν υπάρχει επαρκές δίκτυο φόρτισης ακόμα. Βασικά υπάρχουν ελάχιστοι σταθμοί φόρτισης παγκοσμίως, ενώ και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για την παραγωγή μοντέλων υδρογόνου –με ελάχιστες εξαιρέσεις. Όχι πολύ καλό combo.

Δες δίπλα δίπλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες και τα ηλεκτρικά με καύσιμο το υδρογόνο για να αποκτήσεις μια πιο καλή εικόνα:



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση